Internet bankingje nástroj pro spravování našich peněz přímo z domova nebo z jakéhokoliv místa na světě, kde je internetové spojení. Můžeme jej využívat nepřetržitě, 365 dní v roce, ve dne, v noci. K jeho využití potřebujeme jen počítač, tablet nebo mobil a internetové spojení.
Internetové bankovnictvíje nejoblíbenější způsob, jak obsluhovat své účty v bance. Slouží také ke vzájemné komunikaci mezi námi, jako klienty a bankou.
Při zřízení internetového bankovnictví dostaneme od své banky přihlašovací jméno. Heslo si většinou aktivujeme sami. Kdykoliv si ho můžeme změnit. Jednoduše a rychle si můžeme nastavit trvalé příkazy a souhlasy s inkasem. Na svůj účet se můžeme kdykoliv přihlásit a zkontrolovat zůstatek financí na účtu, platby, zprávy či zkontrolovat transakce, které jsme provedli pomocí své karty.
Nabídka internetového bankovnictví u různých bank se liší. Rozdíly můžeme najít ve službách, které nám jsou schopni nabídnout, v cenách za své služby nebo některé další, jako je například:
· povolené přečerpání účtu, které si můžeme aktivovat pro případ nenadálých výdajů. Pokud tuto službu nevyužijeme, nic neplatíme.
· některá banka nabízí kreditní kartu na nákupy, kterou můžeme mít bez poplatků a úroků, pokud utracenou částku vrátíme zpět do určitého termínu.
· pojištění
· spoření
· investice
Než si založíme účet u nějaké banky, měli bychom se informovat o zabezpečení účtu. Tím prvním je uživatelské jméno, které obdržíme po zřízení účtu současně s heslem, které si pak změníme podle své představy nebo aby se nám lépe pamatovalo. Dalším zabezpečením je autorizační SMS, která obsahuje kód, pomocí kterého se můžeme přihlásit, nebo pomocí kterého můžeme dát příkaz k transakci.
Při využívání internetového bankovnictví bychom se měli přihlašovat pouze ze svého počítače s antivirovým programem a pravidelně si měnit heslo.